Latest Post! Check it out!

HAI BLOG

Aku tak tahulah dah berapa tahun aku tinggal blog ni.  Instead of using wattpad- i think I want to use my blog again.  Atleast aku tak dapat...

Thursday, October 27, 2011

BMW 6

Selesai menukar pakaian, Hannah terus keluar menuju ke supermarket yang berhampiran. Dia membeli bahan-bahan untuk membuat spagetti. Dalam hati, betapa sebalnya diri ini, hanya Allah yang tahu. Rasa nak hentuk-hentuk kepala perempuan yang dipanggil Honey itu. Hannah ke honey? Aku pun tak tau mana satu yang betul. Hani terus mencari bahan-bahan yang diperlukan. Setelah itu, Hannah terus pulang ke rumah.

“Assalamualaikum.” Hannah menolak pintu rumah dengan penuh kepayahan akibat tangannya yang penuh dengan barang dapur.

Terdengar gelak ketawa Hani di hadapan televisyen. Hannah melihat Hani dengan perasaan geram. Namun ditahan rasa hati. Dilihatnya, tiada Elman di sisi.

Hannah terus berjalan ke dapur apabila salamnya tidak bersambut. Hannah meletakkan barang-barang dapur di atas meja makan.

“Hey!” sergah Hani dari belakang.

Terkejut Hannah. Lantas Hannah berpaling.

“Aku tak nak spagetti. Buatkan aku lasagna.” Perintah Hani. Hannah tidak dapat menahan sabar. Lantas tangan kecilnya yang putih dihayunkan ke pipi Hani.

PAPP!!

Satu tamparan melekat di pipi Hani. Hani terpana. Dia memegang pipinya yang merah terbentuk jari di pipinya. Hani memandang Hannah tajam. Hannah yang masih bertudung melawan pandangan itu. Aku juga manusia la, Hani! Aku ada tahap kesabaran!

“What the hell is going around?!” sergah Elman dari tangga. Elman yang menyaksikan tamparan yang melekat di pipi Hani terus turun dengan laju ke dapur.

Tubuh Hani dipeluk dari belakang. Hannah memandang geram ke arah Elman yang membela Hani. Hani terus berpusing mengadap Elman dan memeluk Elman erat.

“Darl! Dia tampar I.” Adu Hani. Elman memegang dagu Hani dan membelek wajah Hani di bawah samar cahaya lampu di dapur. Jelas kelihatan merah di pipi Hani. Elman memandang Hannah dengan garang.

“What were you doing?” soal Elman kasar.

“What? Wanna hit me?” Hannah hilang sabar.

“Don’t you ever touch her again!” amaran keras Elman dipandang sepi oleh Hannah.

“Touch like this?” Hannah terus menampar pipi Hani sekali lagi. Hani membulat mata. Elman menggenggam penumbuk.

“How dare you!” Elman mula menghayun tapak tangannya.

“Ya, Hannah la orang yang dah bunuh Aiman. Sekarang, kill me.” Hannah menekan perkataan kill me. Elman terpaku. Tangannya tidak jadi untuk didaratkan di pipi comel Hannah.

“Dua belas tahun bukan satu jangka masa yang pendek untuk Hannah recall kejadian tu setiap hari. Rasa bersalah setiap hari, setiap masa, setiap saat, setiap detik dan setiap nafas Hannah! Ingat ayat Hannah seminggu lepas? Torture me, but don’t fall for me. Hannah rela diseksa dengan abang Elman. Tapi bukan dengan perempuan ni! Selagi Hannah bernafas, Hannah takkan benarkan maruah Hannah dipijak perempuan simpanan abang Elman. Hannah akan bertahan untuk satu bulan. Lepas abang dapat semua harta yang abang nak sangat tu, lepaskan Hannah dengan talak tiga. Hannah takde niat untuk kembali pada abang.” Hannah terus menghempas apron di kerusi dan masuk ke bilik belakang. Bilik yang ditetapkan Elman untuk dijadikan biliknya.

“Darl.” Panggil Hani manja. Elman yang masih terpaku tersedar.

“Hani, you balik dulu. I’ve something to do.” Arah Elman. Hani terkejut? Dia panggil nama aku?

“But darling, I nak balik dengan apa? I datang dengan kereta you.” Rengek Hani.

“Nah. Use my car.” Elman menyerahkan kunci keretanya kepada Hani. Hani dengan rasa sebal, terus berlalu pergi.

PINTU bilik Hannah dikuak Elman dengan kasar. Hannah yang duduk menyepi di katilnya dipandang Elman. Elman menarik nafas sedalam-dalamnya.

“What?” tanya Hannah acuh tak acuh.

“What did you mean by a month?” soal Elman sambil berpeluk tubuh di hadapan Hannah.

“Tak dengar? Lepas sebulan, Hannah nak mintak cerai.” Hannah bercakap tanpa memikirkan kesannya.

“What?! Are you nuts?!” Elman naik darah.

“What? Cukup sebulan kan? Lagipun, next week papa akan serahkan harta dia kat abang Elman kan? After that, you’ve to wait sampai sebulan. Then, kita cerai. Hannah bagi peluang kat abang untuk nikah dengan perempuan tu cepat-cepat. Daripada abang Elman buat dosa buat maksiat.” Lembut kata-kata Hannah, tapi penuh dengan sindiran.

“Tunggu sampai dua bulan.” Elman merendahkan suaranya.

“Dua bulan? No way!” Hannah bangun dari katil sambil berpeluk tubuh.

“I said two months! And that’s it!” Elman meninggikan suara dan terus berlalu pergi naik ke biliknya dengan perasaan marah yang meluap-luap. Hannah cuba mengejar Elman.

“After two months, I’ll be marrying Arif!” Hannah berkata dengan suara lantang. Langkah Elman terhenti. Kakinya tak jadi untuk mendaki tangga. Lantas Elman menoleh.

“What?” soal Elman dengan sedikit tidak percaya.

“I’ll be marrying Arif.” Suara Hannah mengendur. Elman terdiam.

“Good luck.” Elman terus menaiki tangga satu persatu. Hatinya berbaur. Kenapa perlu aku marah? Biar la dia nak kawen dengan mat bangla sekalipun, aku susah apa? Soal Elman dalam hati.

Hannah tertunduk. Kenapa aku buat keputusan macam ni? Aku sendiri tak pasti kalau-kalau Arif nak kawen dengan aku. Hannah! Kenapa buat keputusana terburu-buru?!

Hannah terus melangkah masuk ke dalam biliknya. Telefon bimbit dicapai. Nombor Arif ditekan. Lama dia merenung nombor itu. Nak call? Tak nak? Nak? Hmm.. Apa yang aku nak buat?

“Hello?” tanpa sedar Hannah tertekan butang dail. Suara Arif menyapa. Dengan pantas Hannah melekapkan telefon bimbit di telinganya.

“Assalamualaikum.” Kata Hannah perlahan.

“Waalaikumussalam! Hannah! I can’t believe it that you call me.” Ucap Arif dengan rasa teruja.

“Hmm.. Arif.” Panggil Hannah perlahan.

“Yes?”

“Arif, I need to see you.” Pinta Hannah.

“Sure! Sure can! When?” suara teruja Arif tak mampu disorokkan.

“Esok.”

“I’VE to go. I need to see Arif.” Dengan berbaju kurung, Hannah keluar menuju ke keretanya. Elman yang baru bangun pagi, Subuhnya entah dilaksanakan atau tidak, dengan rambut yang serabai, mata yang ditenyeh-tenyeh, memandang Hannah.

“Nope! Can’t. Aku takde kereta nak keluar. Hani used my car. I need your car.” Elman terus merampas kunci kereta Hannah. Hannah mengetap bibir.

“But that’s my car! Umi bought it.. for me! Not you!” Hannah hilang sabar. Ke mana perginya sikap lemah lembut dan sentiasa akurnya? Hilang! Hilang ketika Elman menikahinya!

“Okay. You can’t go out with Arif. Not today, not tomorrow, and not until I’ll divorce you!” Elman menggunakan kuasanya sebagai suami untuk menyekat segala tingkah Hannah. Nasib baik dia masih ingat pelajaran agama yang dibelajarnya.

“You can’t do this to me! You can’t tell me what to do and what not! You didn’t allowed me to see Arif, but you keep on seeing Hani! It’s that fair for me? Its that seems fair to you?!” bentak Hannah kasar. Elman terkesima. Tidak pernah dia mendengar Hannah membentak sebelum ini.

“You’ll be marrying Hani, and I’m going to marry Arif!” sambung Hannah.

“Okay! Okay! Stop shouting at my ears! From now on until I’ll divorce you, you’re not going to see Arif. So do I! I won’t seeing Hani! Okay? Deal?!” Elman membuat perjanjian.

“Plus! No calls, no texting, emails or so what ever! Understand?!” sambung Elman.

“Okay.” Hannah bersetuju. Elman menarik nafas lega. Kenapa aku lega sangat? Aku rasa tergugat bila Hannah nak jumpa Arif. Shush! Kau gila la Elman! Don’t forget! She’s the one who killed your Aiman!

“Same rules in this house. Call me tuan. Wear your uniform.” Tambah Elman.

“I’ve one more thing.” Kata Hannah.

“What?”

“You’ve to listen what I wanna say and what I wanna do before deciding either you’re going to allow it or not. Okay?”

Elman berfikir sejenak. Hmm..

“Okay!” Hannah dan Elman berjabat tangan.

“I’M sorry Arif. I can’t come to see you. After two months, I will see you. Sorry. Assalamualaikum.” Talian dimatikan Hannah. Hannah memandang Elman. Elman menarik nafas panjang. Nombor Hani didail laju.

“Hello sayang, I’ve to tell you something. Within two months, I can’t call you or texting you. After two months, we’ll meet.” Talian Elman dimatikan tanpa sempat Hani membalas.

Beberapa kali Hani dan Arif cuba mendail nombor Elman dan Hannah. Namun mereka berdua tidak menjawab, sesuai dengan perjanjian.

“What about my car?!” Elman bertanya kasar.

“Let me call her. Give her number.” Hannah sudah sedia dengan telefon bimbitnya. Elman menyerahkan nombor Hani.

“Assalamualaikum, Hani. Please send Elman’s car to our house immediately. Thanks.” Terus Hannah mematikan talian.

“Hello?! Hello!! Elman!!” jerit Hani separuh gila.

“Done.” Hannah memandang Elman yang sedap duduk di sofa. Senyuman Hannah membuatkan Elman terpaku. What’s this? This’s sucks! Elman berperang dengan hatinya.

No comments:

Post a Comment