Latest Post! Check it out!

DTM 13

Plastik sampah besar itu diletakkan di tempat duduk belakang. Tali pinggang keledar ditarik. Alan turut sama menarik tali pinggang kele...

Sunday, October 30, 2011

BMW 18

Hannah merenung Elman yang sedang leka menjamu makan malamnya. Dia masih was-was untuk memberitahu khabar berita yang diterimanya tadi. Elman kelihatan berselera dengan makanan malamnya. Hannah bermain dengan sudu dan garfunya. Selera untuk makan hilang. Dia akan cuba memujuk Elman tanpa bertikam lidah. Insya Allah!

“Abang Elman.” panggil Hannah. Elman yang sedang makan hanya memandang Hannah sekilas.

“Kenapa?”

“Hannah ada benda nak bagitau ni.”

“Apa dia?”

“Hannah nak sambung master.”

Elman mengangkat kepala memandang Hannah.

“Good. Kat mana? Uni yang sama ke?”

“Tak. Change uni.”

“Uni mana pulak kali ni?”

“Luar.”

Elman merenung Hannah lama.

“Luar negeri?”

“Bukan.” Hannah serba salah.

“Don’t say....” Elman memanah Hannah dengan pandangan tajamnya.

“Yup. Luar negara.”

“Hannah! Why bring this up?”

“Abang Elman, please! Just give me a chance untuk teroka negara orang.”

“Tak boleh!”

“It just for two and a half year!”

“Just?! You said, just??! Do you know how long does two and a half year is?”

“Hannah akan kerap balik. Promise!”

“Hannah! Abang pernah belajar luar negara. And I know it’s hard to come back even once in a year!”

“I promise you! Bila raya, I’ll be back!” Hannah masih tak putus asa memujuk. Selera Elman mati.

“Hannah! I said enough. No! And no! And always no!” Elman bangun dari kerusinya. Pinggannya diletakkan di sinki. Hannah hilang punca. Macam mana nak pujuk?

Elman mencuci tangannya. Pinggan dibiarkan di sinki. Dia bergerak ke ruang tamu. Hannah merengus lemah.

Hannah mencuci pinggannya. Dia membawa segelas air sejuk untuk Elman.

“Abang.” Hannah meletakkan gelas itu di atas meja yang berada di hadapan Elman. Elman masih leka menonton televisyen.

“Abang. Please! Please! Please!! Just this time. Please!” Hannah melutut di hadapan Elman.

“Hannah.. can’t you just drop the subject?”

“I won’t until you give me the answer I want.”

“The answer is no and will always be no!”

“Why?! Why? Hannah tak faham sebab abang tak kasi Hannah sambung study abroad! Tell me. Kenapa?”

“Just.. it’s because.. erhh .. I can’t because.. coz.. erk.. there is an answer for your question, but I don’t know yet.” Elman mula menggelabah. Hannah mengerutkan dahi.

“Don’t know yet? That mean you don’t have the answer! Then, there’s no reason why I can’t go!”

“Can you just listen to me? I’m your husband and I have the right to stop you!”

“Tapi kenapa abang nak halang cita-cita Hannah?!” Hannah sudah bangun dari melutut. Dia mula tak puas hati.

“Answer me first. Why abroad?” giliran Elman menyoal.

“My choice!” Hannah sendiri takde alasan kukuh untuk belajar luar negara. Kenapa kena luar negara sedangkan Malaysia sendiri lagi banyak kos yang boleh diambil? Diiktiraf lagi!

“Other than that?” Elman tau Hannah cuba lari dari dirinya.

“Abang... don’t find excuses sebab nak lari dari soalan Hannah. I asked you first!”

“If you can give me the answer, abang benarkan.”

“Seriously?”

“Yes.”

“I want to stay away from you as longer as I can!!” akhirnya! Luah Hannah dengan semangat. Elman memeluk tubuh. Kakinya disilangkan.

“With that answer, you’ll go no where.” Elman kembali menonton televisyen. Hannah hilang semangat.

“What?! You said if I can give the answer...” tak sempat Hannah menghabiskan bicaranya, Elman mencelah.

“But not that answer.”

“Abang!” Hannah menjerit.

“Hey! Pekak telinga abang kalau Hannah jerit macam tu.”

“Mana aci!”

“Aci kat India.”

“Abang Elman!”

“Yes?”

“Abang Elman dah melebih!”

“I’m not. A wife should listen to her husband.”

“Abang!!” Hannah tak puas hati.

“What? You want a hug? Come-come! Come papa give you a big hug.” Elman tersenyum memandang Hannah sambil melapangkan kedua belah tangannya. Menanti untuk Hannah masuk ke dalam pelukannya.

“Childish!”

“Meh la sini. Abang bagi warm hug.”

“Tak kuasa Hannah!”

“Tak nak pulak? Tadi panggil abang dengan meleret-leret manja. Abang ingat nak abang hug tadi.” Selamba Elman berkata.

“Abang ni! Tukar topik pulak.”

“Abang mengantuk la. I want to go to sleep. Wanna join me?” Elman mematikan televisyen.

“Abang! We didn’t finish our....”

“Na-ah!” Elman meletakkan jarinya di bibir Hannah apabila dia sudah bangun untuk masuk ke bilik.

“Jom.” Elman tiba-tiba berubah mood menjadi seorang yang romantik. Elman meletakkan tangannya di leher dan pipi Hannah. Hannah terkedu.

Elman menghadiahkan senyuman. Dia menarik lengan Hannah untuk mengikutinya, namun Hannah menarik kembali lengannya. Elman merenung Hannah sebentar.

“Tak nak jalan? Okay.” Elman terus mencempung tubuh Hannah yang kecil itu. Hannah tergamam.

“Lepaskan Hannah la! Turunkan Hannah!” Hannah menjerit meminta dilepaskan.

Elman bergerak hingga ke biliknya. Kenapa la minah ni ringan sangat? Macam kapas je rasanya angkut minah ni. Seloroh Elman dalam hati. Tapi kulit dia.. kulit dia lembut sangat! Menggoda. Menggoncang iman!

Elman meletakkan Hannah di atas katil. Hannah memasamkan mukanya.

“Kenapa tu? Muka dah macam tauhu masam je.” Perli Elman. Dia bergerak ke sebelah pintu untuk menutup suis lampu. Namun, dia sempat membuka lampu bilik air supaya ada sedikit cahaya yang boleh membantu dia dalam kegelapan bilik.

Elman mengambil tempat di sisi katil Hannah. Hannah masih masam mencuka. Dia memeluk tubuhnya.

“Hannah. Don’t do that. Muka awak akan cepat nampak tua.” Elman menarik comforter membaluti tubuhnya. Aircond yang baru menyejuk sudah dapat dirasakan kesejukannya.

Hannah diam seribu bahasa.

“Hannah.. sejuk la pulak.” Elman merungut. Dengan selamba dia memeluk tubuh Hannah. Dia meletakkan kepalanya di atas dada Hannah. Hannah kaget.

“Apa ni peluk-peluk orang ni?” marah Hannah.

“Sejuk la.”

“Sejuk pun, comforter ada.”

“Human body lebih memanaskan.”

“Alasan.”

Elman menarik Hannah dalam pelukan. Ubun-ubun Hannah dikucup lembut. Hannah terpana. Kucupan Elman makin meliar. Elok dari dahi, turut satu-satu tahap hingga ke bibir merekah Hannah.

Lama bibir Elman mendarat di bibir Hannah. Walaupun jantung Hannah bagai nak pecah rasanya, tapi dia sendiri tak pasti kenapa dia tidak bertindak untuk menjauhkan diri dari Elman.

Elman makin dekat dengan Hannah. Tangan Elman sudah mendarat di tubuh Hannah. Butang baju Hannah ditanggalkan satu persatu. Hannah leka. Dia alpa! Tak sedar langsung tindakan Elman kerana hanyut dengan kucupan si suami.

Tangan Elman terus meliar menarik baju Hannah yang telahpun terbuka butang bajunya. Hannah masih leka. Leka dan akhirnya kesuciannya diragut Elman, seorang lelaki yang bergelar suami.

No comments:

Post a Comment