Latest Post! Check it out!

DTM 8

Kan dah kena garu kening. Semalam dia fikir nak bunuh diri. Habis semua kerja dia minta berhenti. Nunu scroll telefon bimbitnya. Mula m...

Wednesday, November 9, 2016

TUMERIC MASK TO BRIGHTEN YOUR SKIN!

Assalamualaikum!

Its been ages!

Ah macam tak pernah buat -.- okay enough with the crap, lets straight to the point!

Image result for turmeric mask

Bahan :

1/4 sudu                Kunyit serbuk / akar
1/2 sudu (3/4 biji) Bedak sejuk
**extra**
1/4 sudu               aloevera
1/4 sudu               madu

Campur semua.

Aloevera dengan madu agent pelembut. moisturize your skin.
Kunyit functioned as anti-oxidant and brighten your skin.
Bedak sejuk it self will help to brighten your skin.

kalau takde madu dengan aloevera pun tidak mengapa deh. campur bedak sejuk dengan kunyit je and sapu kat muka. ofcourse dengan bantuan air. -.-

the trick is.

kalau pakai aloevera, bila bedak sejuk kering, dia takkan pecah and berhabuk sampai masuk mata. dia akan melekat smpai la korg cuci sndri benda tu. i prefer campur aloevera sebab senang sambil pakai mask nak scroll IG! kahkah

after 20 mins, cuci.

tipulah kalau tak kuning. =.= so make sure buat weekend. every week. cth : every saturday. seminggu sekali. see yourself the results.

cuci muka bersih2. dua kali sabun dah boleh hilang kuning2 tu. takyah takut. melainkan pakai kunyit hidup. tiada jaminan. kahkahkah. but the results is better.

ada remedies lain. ikut availability dalam dapoq. i use simple remedies sbb benda ni mmg sentiasa on stock.

Image result for turmeric mask 
kunyit, madu, susu = brigthen, mosturize, whitening

Image result for turmeric mask 
kunyit, madu, lemon = brighten, mosturize, brighten