Latest Post! Check it out!

Come and get your SPLIT

Hi Assalamualaikum. It's been awhile since the last update, aite. Sorry for that.  Ain cuma nak inform, sesiapa yang nak dapatk...

Thursday, November 3, 2011

:)

assalamualikum . bloggy :)

hari yang sangat sangat sangattt malas nak sambung novel. hari ni keluar dengan ayah mama gi amek IC baru ! hee ~ :D . finally im officially 18th. suka. huhu .

dalam sesak jam, mama ngan ayah tak berenti mulut marahmarah. dah empat tahun duduk penang. tak pernah even satu hari pun ayah dengan mama keluar rumah tanpa marah orang driving. penang's driver make my parents mad. -.-'' sendiri pun rasa cuak tengok dorang drive. macam tak sayang nyawa pun ada.

even kat highway yang away away dari penang pun kalau jumpa kereta plat P, konfem slack. selalu macam tu. kenapa penang? kenapa??? mamaayah marah kat korang, owang plak yang sakit hati dengar. bila nak pindah tah. -.-'' nak balik KL balik!

oh. balik isu asal. ayah tibatiba cakap macam ni...

ada satu buah kereta datang masuk meminang sorang perempuan. keretanya ALPHAD! so ayah si perempuan cakap : okay. lepas! 95% peluang dapat kawen dengan anak aku ni. sekali si anak teruna keluar dari kereta.. erk . boleh muntah dibuatnya si ayah budak perempuan tu. terus reject!

yang kedua, datang kereta kancil. kecikk je. si ayah cakap : oh. ni tak lepas ni. 30% je peluang dapat kawen dengan anak aku. sekali anak teruna keluar dari kereta.. perghh! SHAH RUKH KHAN!! dan2 rate naik mendadak 100% ..

manusia zaman sekarang. kalau ada je orang masuk minang. soalan pertama yang ditanya .. KERJA APA?

penting sangat ke kerja? kenapa? nak tengok gaji? mampu ke tak mampu nak beli belian tiga juta kat anak dara dia?

soalan yang sepatutnya ditanya : DAH KHATAM QURAN? BERAPA KALI?

kalau dia kata dah. letak quran tengok depan dia. bukak tengah2. boleh baca ke dakk .. sumpah .. owg gelak je. terfikir jugak..

semua manusia boleh dapat harta menimbun. mampu memiliki. tapi dalam kuata berjuta2 orang yang ada kudrat nak kumpul harta dunia tu, mampu ke nak hafal satu alquran? ada jugak manusia yang masih lagi tersedak2 bila minta baca alfatihah.

akhir zaman.

orang pun tak mampu lagi nak hafal satu juz quran. sape yang hafal satu quran tu.. subahanallah ..

ayah pusing belakang bila traffic light merah.

adik, nanti kalau bawak calon suami, ayah nak tanya benda ni kat dia. boleh jawab ke tak. boleh baca ke tak. kalau tak, ayah reject awal2. takpayah berangan nak kawen. ahah . #gelak jela.

orang yang kita suka, orang yang kita sayang, orang yang kita cinta.. mungkin menepati citarasa kita.. tapi mungkin juga tak menepati citarasa mak ayah.

bulan madu pertama: umrah :) insya allah. nak menunggu haji tak tahu la sempat ke tidak. rasanya tahun 2030 pun masih Q lagi. untung orang yang dah boleh buat haji. #jeles.

+++

sebelum mengenali seseorang tu, kita hidup biasa je. tapi lepas kenal orang tu, manusia selalu kata.. 'AKU TAK BOLEH HIDUP TANPA KAU' . kenapa? sebelum ni boleh je hidup. takde masalah .

bila seseorang tu hadir dalam kehidupan seseorang, automatik dia meninggalkan kesan. mgkin negatif, mgkin positif. tapi mostly buatkan seseorang tu rasa terbeban bila fikirkan orang tu. memori macam flood yang banjir dalam kepala. buat itu, ingat. buat ini teringat.

madah tak semestinya meng-expresskan semuanya. body language tak semestinya membuktikan tindakannya.

kalau masa berulang... kalaulah ada life rewind player.. owg memilih untuk tidak mengenali. tidak dikenali. :) . bukan kata ini tanda penyesalan. tapi .. adalah lebih baik untuk memilih jalan suram yang boring, daripada jalan yang mulanya tampak seronok tanpa mengetahui jalan dipenuhi duri di tengahnya. luka berdarah you know. mana ada luka sembuh sendiri.

haha. secebis kertas. secebis kertas yang memulakan semuanya. sepucuk email yang mengakhiri. dan ia berulang dengan satu mesej. tidak tahu bila pula pengakhirannya.

benda yang berulangulang dan ulang dan ulang tanpa rasa serik.

tanpa terperasan mengumpul berjuta memori yang melekat dalam segenap inci otak. dan untuk memadamnya, itu mustahil.

mencoretkan nama sahaja cukup membuatkan seseorang itu mengingati setiap momen2 penting. :)

janji bukan sekadar janji. janji yang harus ditunaikan tidak tertunai. jangan berjanji. kelak akan ada yang sakit hati.

No comments:

Post a Comment