Latest Post! Check it out!

HAI BLOG

Aku tak tahulah dah berapa tahun aku tinggal blog ni.  Instead of using wattpad- i think I want to use my blog again.  Atleast aku tak dapat...

Sunday, September 15, 2013

Diary 4 : #throwback Mantin with 5F+A

 Assalamualaikum 
So.. last two weeks dua kereta bersama konvoi ke Mantin. Najwa, Yana dengan Zue satu kereta. Aku, Amalina dengan Anep satu kereta. Yes aku drive. Anep as the big boss kat belakang. Hahaha. Kasi dia rehat, asyik dia je drive. 

Kitorang gi Mantin, umah Yana. Mak dia buat open house. Kami tukang makan. Nak meletup jugaklah cerita dia perut ni. Rumah yana besar la jugak. gila kau tak besar? sampai ada reban ayam, reban itik. perghhh. mengejar itik la cite dia. walaupun waktu tu hujan.

After habis makan kat dalam rumah, ktorang duduk kat luar. pondok luar. heh. sempat aku gi nyakat itik ni. kena kejar satu taman dengan aku. lari tak cukup tanah haaa! hahaha.

 
Ni itik yana. taktau nama dia apa. haha. yang lain semua dalam reban, dia seko je terlepas. special kan?

 
Yana kata ayam dia jinak. dia pegang tak kena patuk pun. sekali amalina try, amek kau! sekali je sentuh, dah kena patuk! hahaha. 

 
So kitorang lepak-ing kat pankin. taktau nak buat apa. =.=" meredakan perut yang sedang kenyang dengan cerita-cerita zaman sekolah. haha.

 

 
Yana ajak makan Mangga! Yana suh carik yang masak2. dia masuk rumah je, aku tolong kait. lagak macam orang kampung. k wehh. aku orang kampung. and im proud! haha.

 
dua biji cukup. yana suh amek yang masak2, aku amek yang muda muda. sebab nak makan bercicah kot. muehehehehe.

 
yang telah dikupas.



 
kitorang sempat main game. anep pusingkan botol. siapa yang terkena, kena cicah mangga dengan kicap cili tu. sampai part aku, kena bubuh banyak gila cili. heh. bajet aku cuak la? der.. i anak orang melaka la. ape ada hal cili cinonet gitu? #jgn riak ain, jangan riak. k pedas jugak ah. ego punya pasal. tahan je la. buat slamba. hahaha. kalau tak malu je depan dorang. heh.

 
enjoying the makanan. Bismillah!

 
yang kiri tu adik yana. kitorang panggil dia klon yana. muka sama. jantina dengan umur je lain. annoying pun sama je dengan yana! hahahahahahaha. kemain susah nak amek gmbar dia dengan anep. =.= jenuh paksa kot. 

 
kucing yana. item! namanya ITEM! hahaha. bukan ai-tem. tapi eiii-teeeeeem hahaha.
kelakar? tapi fluffy gilaaaaa bak anggg. pemalas jugak aaah yana kata. hahaa. dalam umah tu, dia ada tiga bini. apalagi kau nak hahhh item?! 

 
adik yana. terbaring duadua sama je. haha

Makcik! thanks sudi jemput kitorang makan. Mee kari, daebak! nak tambah, tapi malu. kau pada pada aaah nak makan ain. malu sikit rumah orang. hahahaha. After makan, kami pun balik lah ke rumah masing masing. jauh jugak ahh drive. weewiit. rasa bangga pulak drive tanpa ayah kat sebelah as pemantau. selalunya dengan ayah.. kalau nak drive jejauh. hehe.

hantar anep kat umah, zue yana najwa pun dah sampai umah, kami pun dah sampai hostel (dengan amalina) , terbongkang ! letih plus kenyang. hahahaha. 

so the end. 

No comments:

Post a Comment