Latest Post! Check it out!

HAI BLOG

Aku tak tahulah dah berapa tahun aku tinggal blog ni.  Instead of using wattpad- i think I want to use my blog again.  Atleast aku tak dapat...

Friday, November 23, 2018

Nyctophobia

Nyctophobia - One who scared of the darkness

ALERT * MATURE CONTENT - DARI SEGI PERKATAAN



Sinopsis 

Hayla dan Kiff berasal dari golongan elit dan perkahwinan mereka sudah diatur. pada Hayla, perkahwinan ini hanya bertunjangkan perniagaan sama seperti bapa, atok, dan moyang-moyangnya yang terdahulu. Tapi sebenarnya tidak. Kiff ada rancangan lain.

Hayla tahu dia tak boleh lari dari mengikut aje adat resam keluarga, tapi dia juga ingin bahagia. Tapi angannya punah saat dia kenal siapa sebenar Kiff. Hati lelaki itu terlalu keras untuk menerimanya sebagai seorang isteri.

Hayla juga ada kepala angin. Dia anak Carl Danial, tokoh tersohor di dalam kalangan usahawan perniagaan. Dia bukan orang biasa-biasa yang maruahnya senang diinjak-injak.  Lantas dia minta dirinya dilepaskan. Kiff setuju. Tapi bersyarat.

"Kau ada pilihan. Samada nak stay atau blah. Tapi kalau kau nak blah, aku bagi kau 2 jam untuk kau prepare untuk lari. But after 2 hours, kalau aku jumpa kau, your life is mine. Aku boleh buat apa aje yang aku nak." -Kiff

"And what if you tak jumpa I after 2 hours?" - Hayla 

"I'll do what ever you want." - Kiff  

Persoalannya, mampukah Hayla lari? Dan jika tidak, apa yang akan Kiff lakukan padanya? Jika ya, apa yang Hayla akan minta?

Amaran : Di sini, perkataan yang digunakan lebih keras dari buku-buku saya yang biasa. Keganasan rumah tangga juga diselitkan.

No comments:

Post a Comment