Latest Post! Check it out!

HAI BLOG

Aku tak tahulah dah berapa tahun aku tinggal blog ni.  Instead of using wattpad- i think I want to use my blog again.  Atleast aku tak dapat...

Monday, April 14, 2014

To penang. :D

 
Well. it's my family. my beloved ones. 
My precious.
Selalu kena bebel kena marah.
Naa. its fine.
So, 
Paper dah habis. Diploma ended dengan last paper yang ohsemmmm.
Habis paper on 9hb. 
10hb kemas barang.
11hb one day out day.
12hb . To penang.
Ayah tak pernah kasi bawak balik kereta sendiri ke penang dari bangi. dari sem 3 pakai kereta pun, ayah tak pernah kasi bawak balik.
Last semester. 6th sem. 
tiba-tiba ayah kasi. 
what a surprise. 
Tak pernah pulak nak drive sendiri jauh-jauh. 
A savior comes for help. kehkehkeh.
So, one car dengan 3 anad dara, sorang separuh dara.
homaigadd. nooo. 
Anep half dara. Kakaka. 
Joke. 
Memang tak la aku drive. 
alih2 anep yang drive dari rawang sampai ke juru. 
juru ke penang baru aku yang drive. -,-'

 
I'm gonna eat youuu, cat! 
Kinda surprise cz Minion tak menyembur2 anep macam dy sembur mana2 orang waktu first time jumpa.




Chances are meant to be taken. I might failed from previous chances, another one wouldn't be a problem. Some may see that i'm wrong. Some may see that i'm right. But others thought shouldn't bother me at all.

I want to be that someone. Yang bila kau tegur aku silap, aku tak buat lagi. Yang bila kau takperlu cakap, aku dah pandai fikir sendiri nak buat apa. Yang bila orang marah aku, aku tahu macam mana nak pujuk sebab marah tu ofc punca dari aku sendiri.

Someone yang kau tak perlu didik. Someone yang tahu apa yang perlu apa yang tidak. Apa yang patut, apa yang tak. Desprately to be that someone. Yang kau takkan bosan, yang kau takkan letih untuk sembang. Yang maybe boleh ubah kau. Yang boleh ajar kau banyak benda. And in return, aku nak benda yang sama which are, kau ajar aku benda yang aku tak tahu. Ubah aku to how am I suppose to be.

Kau pernah sakit, aku pun pernah. sama-sama pernah. Experience tu ada, luka tu sama. tapi yang beza, how big your pain, and how big's mine? frequency and severity.

how am i stand up? how long it takes? --

Semua orang nak yang the best, isnt? Ada sebab kenapa aku kasi kau jumpa ayah aku. You should've known. Bukan aku boleh judge kau, kau mcm ni macam tu sedangkan aku sendiri imperfect. kau ada perfect and imperfect side kau sendiri. macam tu jugak aku. Manusia kot. what you expect?

comparing sesuai atau tak base on something that everyone can have, sgtlah tak releven. something that you can learn, something that you can have, by usaha, doa , tawakal -- sama je kalau kau ada singgit, aku ada lima posen. yeah. kita berbeza. dari segi harta. tapi kalau aku usaha, carik lagi lima posen, i'm gonna be at the same level as you. instead, if aku usaha lebih, im gonna be more than you. benda macam tu takkan habis. sama jugak macam knowledge. kau baca semuaaa pasal IB. whereas aku just baca sikit pasal IB. Kau tahu more, i know less. tapi kalau aku baca semua, sama je knowldge aku dgn kau. aku tahu apa kau tahu, kau tahu apa yang aku tahu. instead, kalau aku baca lebih, aku tau benda yang kau tak tau. so kau kena blaja lagi. heh. sama isnt?

Do you know what's win really mean?

Bukan maksudnya you have it membuta tuli macam tu. to win, kau ada effort. each and every effort, kau belajar. belajar and simpan. you win, and kau appreciate. appreciate with no regrets of having efforts to get small things. and never give up.

Aku try to learn how to win. eventhou aku kena buat big effort untuk dptkan some small things, i shouldn't regret kalau aku menang benda tu. maybe having some sort of 'Tak balance effort aku dengan apa yang aku dapat', i shouldn't. every small things count. anddd. i'm having no thoughts of giving up. maybe dulu, hampir. well, semua orang ada cara masing-masing. i know what i want, just go for it, kan?

kau selalu tanya, why so sure?

Again, aku tahu apa aku nak, apa aku perlu. Aku boleh plan my own desire and how it goes. tapi aku boleh plan je. how it's done, depends on Allah. Ada sebab kenapa dulu kau dengan aku tak boleh dekat macam kau chihuahua, aku parsi yang slim tapi gebu comel. kakakaka.

Aku blaja sabar. Aku blajar untuk terima ego aku jatuh little by little. Aku belajar to soften kerasnya kepala aku. Aku belajar trima failure. Kekalahan. Aku belajar how to tolerate, how to give and take. Macam mana nak pujuk. Macam mana nak jaga hati orang. How to watch out my words. How to appreciate and what to appreciate. How to care and how to let people care about me. And the biggest thing, how to lean on people when i really do need help. Bukan ikut kepala sendiri ego bajet boleh buat sendiri. And at the same time, at some point, how to be independent.

Much love, 
fatty bumbum. 

ahahaha







No comments:

Post a Comment