Latest Post! Check it out!

HAI BLOG

Aku tak tahulah dah berapa tahun aku tinggal blog ni.  Instead of using wattpad- i think I want to use my blog again.  Atleast aku tak dapat...

Saturday, February 1, 2014

Chinese New Year - 31/1/2014

 Assalamualaikum. Sebulan kot tinggalkan blog. I've been busy lately with final year project. Puihhh. Konon~ yela, tpi still.. busy kot. Dah la main aci redah amek test ikut suka hati, ponteng test gitu je. =..="

So this's is valuable Semester 6 kat KPTM ni. bajet-bajet macam senior final year kat sekolah gitu. Kalau boleh, nak sambung degree with all the current classmates. Tapi masing-masing dah jumpa haluan masing-masing. nak amek kos apa, semua dah fikir kot. Kot.

Apa yang bestnya kat KPTM Bangi ni?

 1. MARA-UiTM
Masuklah uitm induk. Try apply MARA. dia nak kasi? klau dia kasi tu, nasib baik la. memang kena buat sujud syukur banyak banyak.
So what i'm saying is, even belajar kat sini, aku still student uitm which is ipta's student. aku still belajar pakai buku Uitm. and i've been provided with lecturers notes sebab lecturer yang comel-comel hensem-hensem baik hati nak tolong adik-adik mereka. hahaha. yang bestnya MARA? kau skor 3.5 cgpa and above. heaven sehhh. tak payah bayar pinjaman. terus jadi scholarship.

2. Lecturer
Lecturer sini muda-muda okay. Student perempuan, agak-agak nak cuci mata, datanglah sini. bahaha. student lelaki pun sama. cz qualification nak jadik lect for dip is just a degree. TAPI! lect sini ada y umur 24 pun dah ada master and furthering PHD okay. so kau kira la IQ dia berapa. haha.

3. Kelas
kau tak perlu kot kecik-kecik mata nak tengok lecturer yang ada kat hujung kelas. dalam kelas, macam kat sekolah. satu kelas ada dalam 20-30 org je. so, lecturer depan mata kot. nak tanya apa, tanya je. memang lect tu boleh ingat nama kau. hahahaha.

4.Family
kau dengan classmate kau, dah macam family. Whatsapp memang akan sentiasa ada notification dari kelas kau. share itu ini. makan sama2. heh.

5. Putrajaya
Kau duduk sini, hari-hari boleh photoshoot kat Putrajaya. hahah. dulu kekecik, terhegeh2 ajak ayah g putrajaya sebab nak tengok tempat dia. sekarang? boleh naik muak kot pegi. Alamanda memang tempat lepak wayang la cite dy. haha.

k berhenti di situ. ini cerita lain. tak nak baca, sila gerakkan cursor ke X . terima kasih.
So semua budak rumah balik. Cuti tiga hari je kot. haih. tinggallah berdua dengan amalina. pagi-pagi lagi bangun pergi hantar adik-adik junior kat stesen bas, then terus shoot Putrajaya. Too much pelancong yang datang. kitorang pun bajet-bajet pelancong datang bawak camera, muka teruja macam tak pernah jumpa putrajaya. haha



I might be small, but I have the biggest dream ever. Apa cita-cita kau, ain? heh-- nak aku jawab ke? k fine. aku nak jadi seorang isteri yang palinggggggggg baik untuk Kim Soo Hyun, seorang ibu yang sangattttt garangg so that anak2 aku tak panjat TV, tak main hingus, tak main tanah, dan yang paling penting tak menjerit histeria macam aku bila jumpa ayah dia 'Kim Soo Hyun'. biar aku je yang histeria. bahahah.
I'll be the most success businesswoman.
Somehow, dulu orang selalu perkecilkan student bisnes. Memanglah kitorang ni tak sebijak budak Sains kan. But I believe in this.. '9/10 rezeki datang dari perniagaan' One day, dorang akan bekerja bawah budak bisnes. heh.

 Stress tu satu elemen yang penting dalam student's life. So, enjoy the stress, do not fear them.
Bila aku stress, the most enjoyable thing yang aku buat is jerit hentak-hentak bantal@gegar2 kepala@tepuk pipi
Lepastu Amalina akan cakap 'Kenapa? Meroyan?'
Dan aku akan reply "Stress!!!! #gaya Gary"
Dan ketawa akan meledak. heh.
Lesap stress aku. 

 The other way is, aku keluar jalan-jalan. yesssssss k fine aku memang suka berjalan.
lepastu aku rasa letih, aku nak balik.
bila balik, aku rasa bosan. 
bila bosan, aku meroyan.
bila meroyan, aku bukak lappy tengok movie.
lepastu, aku krohh krohh. hahah.
 Ini cara waktu duit MARA memula masuk. 
aku pergi Alamanda, masuk Watson, cuci mata. 
lepastu masuk wayang, tengok wayang dan tido.
lepastu baru balik, makan dan makan dan makan.
 Walaupun cuti ni ada berdua je, tapi we know how to spend our cuti. heh.



Pfft. Amalina dah macam dia yang sambut CNY. heh. 
k lapar. nak makan. 

No comments:

Post a Comment